Kimseciklerin uğramadığı tamamen kişisel bir blog. Maksat benim blogum yok demeyeyim diye.
Çok merak etmişsinizdir hemen söyleyeyim. Sosyal ağlarım sağda, site istatistikleri aşağıda. (tee en altta)
Varsa bi sorun, sıkıntı, dert tasa: hakanbudakk@gmail.com

29 Haziran 2012 Cuma

Windows XP Format Atmak [Resimli Anlatım] ve Format Sonrası Programlar



Windows XP Home ve Professional versiyonlarının kurulumunun nasıl yapıldığını adım adım görelim.

Windows XP CD-ROM'unu takın ve bilgisayarınızın güç düğmesine dokunun.
Not: Bilgisayar açılırken çıkan ekran sizin bilgisayarınızda biraz farklı olabilir.



“Press any key to boot from CD...” mesajını göreceksiniz. Herhangi bir tuşa bastığınız anda sistem takılı olan XP CD-ROM'undan sistem dosyalarını yükleyecektir ve kurulum başlayacaktır. Eğer herhangi bir tuşa basmazsanız bir süre sonra sistem bir şey olmamış gibi normal olarak açılacaktır. Yani harddiskten boot edecektir.


Bu mesaj kurulumdan sonra XP CD-ROM'unu cd sürücüde unutanlar karşılarına tekrar kurulum ekranı gelip şok olmasınlar diye alınmış bir önlem...







Eğer böyle bir yazı gelmezse bilgisayar açılırken CD'den başlatılmasını sağlamak için bilgisayar açılırken F8, F10 ya da F12 gibi tuşlara basın. Bu tuş bilgisayardan bilgisayara farklılık gösterir.

Eğer o tuşu bulamazsanız bios ayarlarına gireceğiz. Oraya da yine aynı şekilde F2 vb bir tuşla giriliyor. Bu da bilgisayardan bilgisayara farklılık gösterir. Ancak çoğunda açılışta yazar (ilk resimde görebilirsiniz). Girdikten sonra BIOS da Advanced BIOS Fautures e girin


First Boot Device yazan yere gelip CDROOM yapın


Bu da farklı bir bios örneği. Burada da kırmızı işaretli yere gidin. Nasıl göründüğü fark etmez, öyle ya da böyle "first boot device" ayarını bulup ve "CDROM" yapmamız gerekir.


CD-ROM'dan açılış yapılıp kurulum işlemi başladı, karşımıza ilk çıkan yazı:  “Setup is inspecting your computer's hardware configuration...” (Sizde Türkçe olacaktır)







Bir bekleme süresinin ardından, Microsoft'un klasik mavi yükleme ekranı geliyor. Daha sonra "Kur'a Hoş Geldiniz. (Setup is starting Windows)" mesajı ve Windows XP Professional Kur yada Windows XP Home Kur ekranı:


ENTER tuşuna basarak devam edersek:
Windows XP Licensing Agreement yani yazılım anlaşması geldi. F8 tuşuna basarak geçelim.


Şimdi önemli bir adıma geldik. Diskin bölümlenmesi ve formatlama işlemi.

Örnek bölünmemiş alan.
Bu bölüm bütün format, yani sıfırlama işini yapacağımız bölümdür. Komutları okuyarak kolaylıkla işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.

Var olan bir bölümü silmek için klavyenizden “D” tuşuna basın. Ardından “Enter” ve “L” tuşlarına basın. Seçtiğiniz bölüm silinecektir ve alt kısımda bir bölünmemiş alan oluşacaktır. (Unpartitioned space) Dikkat edin! Var olan bir bölümü silerseniz o bölüm içerisindeki bütün dosyalarınızı kaybedersiniz.

Bölünmemiş bir alandan bir yerel sürücü oluşturmak için (C, D gibi) bölünmemiş alanı seçin “C” tuşuna basın.  Harddiskinizin kapasitesine göre diski bölümlendirin. Örneğin 300gb bir haddiskiniz varsa, C’yi oluştururken 80000mb yazın ve C bölümüne 80gb verin. Kalanının hepsini de D’yi oluştururken verin. Böylece C = 80gb D = 220 gb olacaktır. İlgili resimler: 

Yeni bölüm oluşturma örnek ekran

Yeni oluşturulmuş bölüm. C birimi. Windows'u bu bölüme kuracağız.

Oluşturulan bölümü biçimlendirme. Oluşturduğumuz bölümü "Enter" ile seçtikten sonra karşımıza gelen bölüm. Burada NTFS'yi tercih etmenizi öneririm. (resimde seçili)

Biçimlendirme aşaması.
Ve sonrasında dosyalarımız CD'den bilgisayara kopyalanıyor.

Kur dosyaları kopyalanıyor.

Ardından bilgisayar bir geri sayımla yeniden başlayacaktır. Tekrar açıldıktan sonra malum yükleme işlemleri gerçekleşiyor. Bu sırada bilgisayarın başından ayrılmayın. Aşağıdaki pencereler gelecek ve seçimler yapmamız istenecek.

Klavye "Türkçe Q" olarak seçiliyse, İleri butonuyla devam edelim. F klavye kullanıyorsanız değiştirebilirsiniz tabi..

isim girişi
Ürün anahtarını girin. Windows CD'nin kutusunda ya da bilgisayarınızın kasasında yapışık bir etiket üzerinde yazıyor olacaktır. 

Bilgisayar adı falan fişman. İleri diyoruz.

Normal diyerek ileri tıklayın. Komutlara göre internet ayarlarınızı yapın.

Kurulum bitti ve bilgisayar yeniden başlatıldı.


Ve Windows Xp kurulumu tamamlandı.

Önemli:
Ayrıca format attıktan sonra xp yapılanınca anakartınızın chipset driverını ethernet driverınızı ekran kartı driverınızı ve ses kartı driverınızı hazırda bulundurun.yoksa zor olur bulması..anakartınızın ve diğer parçaların üzerinde markası ve modeli yazar. kendi sitesinden ya da google'da aratarak indirebilirsiniz.

Ama artık bu driverları otomatik olarak tarayan ve internetten bulup indiren programlar da var. Bu konuda çok alternatif var. Yine google sayesinde bu programları bulup bilgisayarınıza indirebilir ve driverlarınızı yükleyebilirsiniz. 



















Format sonrası işinize yarayabilecek tamamı "ücretsiz" programlar:

Avast Free Antivirus:
Virüslere ve turuva atlarına karşı her yönden kesin bir koruma.
 - Avast İndir -

CCleaner:
Diğer programlardaki kadar çok özelliği olmasa da şu an en popüler bakım programlarından birisidir.
- CCleaner İndir -

BurnAware Free:
CD,DVD ve ISO dosyalarınızı hızlı ve zahmetsizce yazabilirsiniz. En başarılı yazma programlarından.

Daemon Tools Lite:
DAEMON Tools Lite ile ISO,BIN,CUE uzantılı imaj dosyalarını açmak için sanal diskler oluşturun.

Free Download Manager:
Açık kaynaklı bir indirme hızı arttırma aracı.

WinRAR:
Dosya sıkıştırma programı.

LibreOffice:
Microsoft Office alternatifi. Açık kaynak kodlu profesyonel ofis paketi.
- LibreOffice İndir -

FoxIt Reader:
Adobe Reader alternatifi. PDF dosyalarını açar.

PhotoScape:
Ücretsiz ve kolay kullanımlı bir fotoğraf düzenleme uygulaması. Sitemizin popülerlerinden.

Winamp:
En popüler medya oynatıcıların başında geliyor.

Google Chrome:
Hızlı ve sade bir tarayıcı. Eklenti desteği de var ve çok hızlı gelişiyor.

VLC Media Player:
Neredeyse tüm video dosyalarını destekleyen ve herkes tarafından önerilen bir video oynatıcı.

KMPlayer:
Son derece popüler ve özelleştirilebilir video oynatıcı. Neredeyse her tür formatı destekliyor.

Format Factory:
Çok fonksiyonlu ses ve video dönüştürücüsü.

TeamViewer
Uzaktan, arkadaşlarınızın bilgisayarlarına bağlanarak onlara yardımcı olabilir ya da onlardan yardım alabilirsiniz.


12 yorum:

  1. Kimse yorum atmamis bakiyolar kuruyolar sonrada cvp vermeye bile kalkmiyolar paylasim super ben kurdum Allah razi olsun hocam

    YanıtlaSil
  2. Düşündüğünüz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Rica Ederim Hocam

    YanıtlaSil
  4. Hocam sizce En iyi xp versiyonu hangisi hocam seri calisan ?

    YanıtlaSil
  5. Ben Windows 7 kullanıyorum. Ama sisteminiz Windows 7 için yeterli değilse ve eskiyse en iyisi Windows Xp. Ayrıca Linux tabanlı işletim sistemleri var. Yok ben bilgisayarda oyun oynamam, sadece internette gezer, işlerimi yaparım derseniz ve Windows'tan sıkıldıysanız Ubuntu'yu tavsiye ederim. Oldukça hızlıdır ve ücretsizdir.

    Bana "hakanbudakk@gmail.com" adresinden ulaşabilirsiniz. Windows 7 ve Ubuntu ile ilgili soru ve sorunlarınız konusunda yardımcı olabilirim.

    YanıtlaSil
  6. Hocam 2GB Ram 1024 Ekran karti 2.96 GHZ sizce en iyisi hangisi gider ben sadece Metin2 oyunu oynuyorum siz ne soylerseniz onu yapicam Bana bu adresten Ulasin

    www.facebook.com/ozan.krar

    YanıtlaSil
  7. ben kendim kursam birşey olur mu ? windows home cd si var açıcam burda yazanları yapıcam ve bilgisayar ilk zamandakı gibi mi olacak ? peki bir soru daha var.bilgisayarda windows7 worl,excel falan var bunu yuklediğimde windows3 mu olacak ??

    YanıtlaSil
  8. Elinizdeki format CD'si ile burada anlattığım şekilde Windows Xp'yi kurarsanız bir şey olmaz. Ancak formatı kendiniz attıktan sonra bilgisayarda hiç bir program ve sürücü olmayacak. Onları kendiniz kurmalısınız. Kullandığınız donanımlara ait sürücüleri eğer mevcutsa CD'lerinden, değilse marka modeliyle araştırarak internetten indirip kurmanız gerekli. (Ekran kartı, ses kartı, kamera, yazıcı.. gibi)

    Bu sürücülerin haricinde bilgisayarınızda hiç bir program da olmayacak. Word, Excel ve diğer Office programları dahil hiç bir şey olmayacak. Eğer elinizde CD'leri varsa formattan sonra bunları da bu yolla kurabilirsiniz.

    Piyasadaki ücretli programların, büyük ihtimalle sizin korsan olarak kullandığınız programların, ücretsiz alternatiflerini de bu yazının en alt kısmındaki listeden seçip indirebiliriniz.

    Yardıma ihtiyacınız olursa bana buradan ya da hakanbudakk@gmail.com adresinden mail yoluyla ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman peki windows xp bilgisayara windows 7 yüklenir mi internetten indirerek.

      Sil
    2. Her Windows Xp'li bilgisayar Windows 7'yi kaldırmaz. Windows 7 yükleyeceğiniz bilgisayarda en az 1GB ya da 2GB RAM olmasını öneririm. Eğer bilgisayarınızın RAM'i 1GB'ın altındaysa Windows Xp'yi yüklemeniz daha sağlıklı olacaktır.

      Sil
  9. Kardes boot ayarlarini yaptiktan sonra ne yapicaz ?

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekküredrim Emegine bilgine Hürmetler

    YanıtlaSil